søndag 13. februar 2011

Sengeteppe til prinsessen



Inspirert av de flotte sengeteppene til Rice gikk turen til Stoff og Stil for å handle inn til sengeteppe til prinsessen. En fin retroinspirert voksduk i lys rosa med fine detaljer i korall og eplegrønn ble utgangspunktet. Voksduken skal en gang i framtiden stiftes på platen til et lite bord med to tilhørende stoler som prinsessen skal ha på rommet sitt - først må bord og stoler males hvite så prosjektet er utsatt til vårsolen varmer siden det krever innsats utendørs. Teppet var langt lettere å sy enn jeg hadde trodd - det meste ble ferdig i løpet av to dager. Jeg er veldig fornøyd med resultatet - de fine sterke fargene gjør at jeg rett og slett blir glad av å se på det!


Jeg har planene klare for bruk av restestoffet, men det krever endel tenking for å finne en god løsning! Jeg går dermed i tenkeboksen med håp om å kunne vise et bra sluttprodukt på sikt.


1 kommentar:

  1. Nydelig teppe! :) Har et av stoffene selv, aprikos med små blomster. Man blir nettopp glad av å se på fargene! Blir spennende å se hva du bruker restene til. Lykke til! Og lykke til med bloggen. Det er ganske gøy!?!

    SvarSlett