søndag 13. februar 2011

Blogg - jeg?

Jeg har lenge surfet rundt på ulike blogger om håndarbeid - etterhvert har jeg fått en fast runde med blogger jeg titter innom. Det var først da en av disse bloggerne spurte om adressen til min blogg at tanken om min egen blogg ble skapt. Jeg har alltid likt å lage ting - fra den gang jeg som liten jente klippet hull i mammas laken fordi jeg trengte akkurat den fargen til prosjektet mitt, via en epoke med akvarellmaling i ungdomsårene (det gikk mye i duse pastellfarger den gangen!), videre til oppussing av møbler og ting kjøpt på loppemarked, til jeg i midten av 20-årene knotet meg gjennom oppskriften til et par Selbuvanter til kjæresten min (vantene ble ALT for store og helt ubrukelige, men det var kjærlighet i hver eneste maske om ikke annet!).

Siden datteren min ble født har produktiviteten uten tvil tatt seg opp. Så de siste par årene har jeg for det meste strikket...og strikket og strikket - det finnes så mange fine oppskrifter, så skjønne garn og farger at jeg hele tiden har en lang liste med planlagte prosjekter. Siden jeg er syk er desverre aktivitetsnivået betraktelig lavere enn tidligere. Men heldigvis har jeg mulighet til å holde på med noe jeg liker - og spesielt nå som det er vinter og de mørke kveldene tilbringes innendørs foran peisen blir det endel tid til disse prosjektene. Det er sjelden det blir tid til å lage noe til meg selv innimellom barneklær og gaver til andre, men det hender jeg forsøker. Ofte ender jeg opp med å gi det bort likevel fordi jeg tror at nettopp den venninnen vil like det jeg har laget! Noen ganger blir jeg for ivrig og det straffer seg desverre! En av mine viktigste oppgaver for tiden er derfor å finne den riktige balansen mellom aktivitet og hvile - de dagene jeg lykkes merker jeg at dagene blir bedre. Jeg håper inderlig at det på sikt vil gi resultater i form av bedre helse og bedre livskvalitet!

Men ...tilbake til bloggen! Den er først og fremst ment som et sted der jeg kan vise fram noe av det jeg lager. Jeg håper du liker det du ser - jeg blir glad om du legger igjen spor etter deg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar