søndag 6. mars 2011

Gave til meg selv + litt oppussing


Mens Marit Bjørgen og Petter Northug har flist avgårde i skisporet har jeg trofast heiet fra godstolen med strikketøy i hendene! Jeg har strikket og strikket og strikket - og endelig er jeg ferdig med sjalet. Med drahjelp fra VM som jo har betydd mer TV-titting enn normalt kom jeg raskere i mål enn antatt. Jeg er veldig fornøyd med mønster og valg av farge - lys grågrønn alpakka. Men hvordan i alle dager tar man et bra bilde av et sjal på 180 cm? Sjalet er finere i virkeligheten - så jeg gleder meg til å ta det i bruk!

Mens jeg har strikket og kost meg med VM, har Mannen tilbrakt kveldene med malerkost på soverommet. For engangs skyld var vi enige om være 'dristige' å kjøre farge på veggene (Mannen er bittelittegranne lei av å male hvitt!). Valget falt på en sval blågrønn farge og den passet perfekt - helt til jeg så den på veggene på soverommet!!! Jammen santen føltes det ikke som et babyblått rom - dog litt for turkist! Mannen var heldigvis ikke vanskelig å be så han rakk akkurat å komme seg innenfor dørene på malingsbutikken før stengetid fredag kveld. Nå er veggene malt i en fin lys og dus farge med et hint av grønt - Hvit Lyng heter den - og gammelt furutak er nå blitt hvitt! Svalt og lyst er det blitt - vi er strålende fornøyd! Men det er en stund til alt er på plass - nye skap skal monteres, lamper skal kjøpes, og jeg skal 'bare' hekle et teppe i oldemorsruter i farger som enda ikke er bestemt. Nytt prosjekt på gang med andre ord!

3 kommentarer:

  1. Skjerfet ble kjempefint! :) Synes du har blitt fort ferdig. Heldig som får pusset opp, mannen min er ikke så glad i det, og finner ikke tid. Dermed blir det satt på vent, siden jeg ikke får gjort det nå. Men vi får se, kanskje til sommeren? :)

    SvarSlett
  2. Jeg er heldig ja - og jeg får jo ha en finger med i fargevalg, bilder ol. så da er det jo en fin arbeidsfordeling:) Jeg krysser fingrene for at du kan svinge malerkosten til sommeren!

    SvarSlett
  3. hei! så koselig blogg du har! gleder meg til å følge med videre! klem fra carina:)

    SvarSlett